بررسی اخبار مهندسی عمران 34 صفحه + doc

كارگزاران معاملات املاك دفاتر مركزی سبز (محیط زیست) در پایتخت تاسیس می‌كنند در مارس 1791 پیر چارلز لانفانت شروع به بررسی سرزمین خود كه نهایتآً پایتخت شد برای مرتب كردن اماكن مهمی مانند یادمانی (ساختمانهای یاد بود) ساختمان كنگره، ساختمان ریاست جمهوری (نام اصلی كاخ سفید) لنانفت سامانه خیابانهایی را مرتب می‌كرد كه خیابانهای سنتی، شبكه شهری را به طور

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 34

حجم فایل: 20 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

ساختمان‌ها

كارگزاران معاملات املاك دفاتر مركزی سبز (محیط زیست) در پایتخت تاسیس می‌كنند. در مارس 1791 پیر چارلز لانفانت شروع به بررسی سرزمین خود كه نهایتآً پایتخت شد. برای مرتب كردن اماكن مهمی مانند یادمانی (ساختمانهای یاد بود) ساختمان كنگره، ساختمان ریاست جمهوری (نام اصلی كاخ سفید) لنانفت سامانه خیابانهایی را مرتب می‌كرد كه خیابانهای سنتی، شبكه شهری را به طور قطری قطع می‌كردند. طرح او به واشنگتون، چیده مانی منحصر به فرد داد كه این ویژگی را به هیچ وجه با گذشت زمان از دست نداده است.

تقاطع های زاویه‌دار شهر بلوك‌های شهری غیر معمولی را ایجاد كردند كه این بلوكها مشكلات زیادی را برای معماران به وجود آورده است. یك نمونه از این موارد بلوك سه گوشی است (مثلثی) كه در شمال غربی شهر كاپیتول آمریكا قرار دارد. كه الان مزین به دفاتر مركزی موسسة ملی كارگزاران معاملات املاك می‌‌‌باشد. معماران، مهندسان، تولید كنندگان و پیمانكاران در طراح و ساخت این ساختمان سه گوش منحصر به فرد همكاری نزدیكی داشتند. این ساختمان كه با ؟؟ منحنی شكل و شیشة آبی رنگ از سایه ساختمانها تمیز داده می‌‌شود، برای استفاده بهینه از فضا طراحی شده است. معماران و مهندسان این ساختمان را طراحی كردند تا بهترین استفادة ممكنه را از فضایی به مساحت 636 متر مربع كه سابقاً توسط موسسة گاز تصرف شده بود بنمایند.

لوئیس فرماندو، مهندس، ساختمانی، در این پروژه و همچنین رئیس موسسة مهندسان معماری در ویرچینا می‌گوید كه این پروژه منحصر به فرد است زیرا شما مجبور نبوده‌ای كه با مقیاس اینچ یا فوت كار كنید. بلكه در مقیاس كسری از اینچ می‌بایست كار كنید تا ساختمان اندازه باشد.

فرماندو با شركتی معماری Gundpartnerdhip واقع در كمبریج، ماساچوست و شركت معماری SMB واقع در واشنگتون دی سی در طراحی و مهندسی این ساختمان مشاركت و همكاری نمود.

این ساختمان سه گوش روی هفده ستون به قطر 24 اینچ كه در محیط فضا قرار دارند سوار گردیده است.

دو طبقه پاركینگ زیر این ساختمان وجود ندارد تا 1/9 متر (سی فوت) زیر مركز فریدی بین خیابان نیوجرسی و شرق ساختمان امتداد یافته است. در نقطه‌ای زیر انتهای جنوبی ساختمان رمپی‌مان طبقة پاركینگ پائین و طبقات بالای پاركینگ، یك ستون داخلی به قطر 24*24 اینچ قرار دارد كه دو ستون فولادی 38*17 اینچ را نگه می‌دارد. این ستون بار ساختمانی بسیار عظیمی را متحمل می‌كند و هارا در استفاده از ستونهای داخلی در طبقات فوقانی بی‌نیاز می‌كند. قسمت مركزی ساختمان فضایی برای دو مجموعه پلكان، سه آسانسور، اتاقهای استراحت و تجهیزات تعمیر و نگهداری فراهم می‌كند. در دو طرف راه پله‌ها كه به سمت شرق خارج می‌شوند دیواره‌هایی به ضخامت 356 میلی متر و پهنای 2 متر (6فوت) در تمام ارتفاع 130 فوتی ساختمان امتداد می‌یابند.

اولین و دومین طبقه متفاوت از سایر طبقات طراحی شده‌اند دیواره‌های خارجی مركب از پنجره‌های شیشه‌ای شفاف آلومینیوم بین ستونها به نحوی واقع شده‌اند كه حدود نصف مرستون به سمت داخل ساختمان كشیده شده است.

اتصالی بتونی به بخش داخلی ستونها وصل شده است و به سمت داخل امتداد دارد تا سنگهای طبقة دوم را نگه دارد در طبقات فوقانی ستونها كاملاً داخل ساختمان قرار دارند و قالبهای بتونی تا آنجایی امتداد دارند كه انحنای شیشه‌ای ساختمان برسند. در این طبقات تیرهای 14 اینچ و ضخیم كه بعد از بتون ریزی كشیده شده‌اند به ستونها متصل شده‌اند تا قالبهای بتونی آن طبقه را نگه دارند. این تیرآهنهای تخت با خمیدگی نما هماهنگی داشته و در دامنه‌ای حدود 4 تا 8 فوت تغییر پهنا می‌دهند. از آنجا كه هیچ ستون داخلی میان بخش مركزی و دیوار پهن جنوبی وجود ندارد مهندسان مجبور هستند كه توضیع بار را در این بخش به دو طریق موازنه كنند.

آنها تیرآهنی پهن و مسطح به ضخامت4 فوت طراحی كردند كه از دیوار جنوبی تا بخش مركزی امتداد دارد. همچنین بتون اضافی در مقاطع بتونی ریختند تا خمش تیرآهن را تعدیل نمایند. بام این ساختمانها دارای مركز خرید و یك چهار طاقی می‌باشد. فضایی نیز برای آسانسورها، پلكان و تجهیزات تهویة هوا فراهم شده است.

در قسمت جنوبی ساختمان مركز خرید چشم اندازی از منطقة كاپیتول به دست می‌دهد. آب باران آبیاری درختان و گیاهان مركز خرید در طبقة همگف مورد استفاده قرار گیرد. د شمال ساختمان در سمت باریك، برجی به ارتفاع 163 فوت به عنوان نماد معماری افزوده شده است.

اگر چه این برج بدون تكیه است، اما توسط تعدادی میلگرد كه آن را به مقاطع بتونی طبقات متصل می‌كنند ثابت نگه داشته می شود. در سمت شرقی و غربی برج دیواری شیشه‌ای به ساختمان متصل می‌باشد و هر كدام از دیوارها توسط خرپایی نگهداری می‌شود. این دیواره‌ها یكپاچه و با نمایی شیشه‌ای ظاهر می‌شوند و این گونه به نظر می‌رسد نما از ساختمان عبور می‌كند و امتداد می‌یابد. شاید قابل توجه‌ترین ویژگی این ساختمان نمای شیشه‌ای و خمیدة آن باشد.

سمت شرقی و غربی ساختمان پوششی از شیشة آبی رنگ ذوزنقه ای شكل دارند. انحنای ناهموار به نمای ساختمان ظاهر خاصی می‌دهد. اما طراحی نما چالشی بزرگی برای مهندسین بود زیرا قالبهای بتونی در هر طبقه می‌بایست دقیقاً با انحنای نما هماهنگ می‌شد. مهندسان می‌بایستی با تولید كنندة شیشه همكاری نزدیك می‌داشتند، تا مطمئن می‌شدند كه نمایی ساختمان دقیقاً با قالبهای بتونی 12 طبقة ساختمان هماهنگ هستند.

محدودیت های فضا مهمترین چالش این پروژه بود. ادوارد جان می گوید: فضای كمی در ابعاد عمودی و افقی ساختمان وجود دارد. طبقة اول به عنوان یك لابی و محوطة همایش طراحی شده است. و ارتفاع آن 11 فوت و 6 اینچ می‌باشد. مهندسان سازه ارتفاع مطلوب سقف را درحد 9 فوت (7/2 متر) نگه داشتند لوله‌ها و سیم كشی برق و معابر و مجاری تحویه را تعبیه نموده‌اند. مهندسین مكانیك فضایی بیشتر از 10 اینچ (254 میلی‌متر) برای كار در اختیار نداشتند. چالش بزرگ دیگر بر پا كردن سازه‌ها در قسمت شمالی ساختمان بود. این سازه‌ها شامل برج، پوشش شیشه‌ای بود. ساخت همة این عناصر باید كاملاً هماهنگ و هم زمان می‌شد تا اطمینان یا بیم كه همه چیز با هم هماهنگ شده‌اند. به عنوان مثال: برج نمی‌توانست بعد از امتداد شیشه‌ای بر پا شود چون نمی‌شد بین دو امتداد شیشه‌ای جاسازی گردد.

مطلب دیگر:  پاورپوینت انواع لودر و کاربرد آن 52 صفحه + ppt

بنابراین پیمانكاران باید همزمان این كارها را انجام می‌دادند. این ساختمان برای دریافت گواهی ساختمان سبز داوطلب شده است. عناصر هماهنگ با محیط زیست در آن شامل سیستم بازیافت آب و هوا و سیستمی كه می‌شد خودكار چراغهای ساختمان را به هنگام تابش خورشید تار می‌كرد.

این گونه ساختمانها در واشنگتون دی سی برای اولین بار گواهی نامة مزبور را دریافت می‌نمایند.

نشست تونل BiG DiG

شكاف غیر منتظره در دیواره تونل 93 بین ایالتی به عنوان پروژه بسیار مهمی با عنوان Big Dig توجه عموم را به شكاف‌ها و نشتی‌هایی دیگر در ساختمان‌های نیمه تمام متوجه كرده است و باعث سلب اعتماد عمومی در پروژه 6/14 بیلیون دلاری شده است.

این شكاف در 15 سپتامبر رخ داد وقتی كه آب زیر زمینی از سوارخی كه در دیوار دوغابی باز شده بود و در حدود 70 فوتی (21 متری) زیر سطح خیابان قرار داشت، شروع به جریان نمود.

این سوراخ در جایی ایجاد شد كه در آنجا یك ایراد ساختاری در هنگام ساخت ناشی از سیمان، خاك و نخاله‌های ساختمانی بوجود آمده بود. این مطلب را جورج تامارد مهندس مشاوری كه برای بازرسی و بررسی این اتفاق انتخاب و اعزام شده بود، عنوان نمود. این نشتس (سوارخ) باعث جریان باریكی از آب در یك مسیر گردید كه بعداً درزبندی و پوشیده شد. مهندسین بررسی كننده تونل بعد از این واقعه (نشتی سپتامبر) هفت مورد مشابه توسط صفحات فولادی دیگری را پیدا نمودند. اگر چه این موارد جزئی تر و كم اهمیت‌تر از مورد قبل بودند ولی می‌بایست تعمیر می‌شدند.

در این اثنا رسانه‌ها صدها نشتی (اكثراً كوچك) در بام همان تونل را گزارش نمودند. و نهایتاً كمیتة حمل و نقل مجلس شروع به بررسی موضوع در دو روز آخر سال پیش نمود. كمیتة اصلاحات دولتی مجلس نمایندگان آمریكا در حال برنامه‌ریزی برای انجام یك تحقیق و تفحص از ماجرا بود. با توجه به تحقیق و تفحص تامارو و بازرسی دیگر به نام جك لملی دقیق شدن تا بین مشكلات دیوار دوغابی و نشتی بام تونلها تمایز پیدا نمایند.

متأسفانه بین نشتی دیوار كه یك خطای ساخت و ساز است و خیلی از نشتی‌های نرمال و كوچك اشتباه زیادی صورت می‌گیرد. و در تونلهایی نیز صورت می‌گیرد كه هنوز در دست ساخت هستند. این مطلب را مك دونالد عنوان نمود. او اظهار داشت:

جستجو و پوشاندن نشتی در دیوارها و مفصلها در یك مسیر طبیعی ساخت تونل اجتناب ناپذیر است.

مك دونالد تأیید كرد كه تونلها محكم بوده و ایمن ساخته می‌شود و نشتی‌های بام به طور سیستماتیك با تزریق دوغاب سیمان درزگیری و پوشانده می‌شوند برنامه كنترل نشتی‌ها چندین ماه طول می‌كشد تا كامل شود. توسعه و اجرای تعمیرات دیوارها به گونه‌ای رضایت بخش پیچیده‌تر خواهد بود. چنین تعمیری احتمالاً مستلزم انحراف مسیر آب در خارج تونل به سمت آبهای زیر زمینی می‌باشد تا هر یك از دیواره‌ها و قسمتهای مخروب شده جایگزین گردند. تامارو می‌گوید: چلپ دوباره اعتماد عمومی نسبت به امنیت تونل مهمترین مطلب می‌باشد. او می‌گوید: مشكلات زیادی در مهندسی و ساخت در این زمینه در شهر بوستون آمریكا وجود دارد.

جلوگیری از سیل

كالاتراوا روی سه رودخانه والاس، پل می زند

اگر تلاشها برای افزایش حفاظت در برابر سیل توجهات بیش از انتظاری را به خود جلب نموده است، احتمالاً به خاطر اجرای سیل بندهایی روی رودخانة دالاس می‌باشد. این جلب توجه همچنین به علت بهبود سیستم حمل و نقل این منطقه می‌باشد. از محل طراحی سه پل بزرگراهی توسط یك موسسة معماری اسپانیایی می‌گذرد این پلها اولین نمونة بزرگراهی در ایالت متحدة آمریكا بوده اند.

این پروژه‌ها برای حفاظت از فعالیت‌های تجاری خرمندان در برابر سیلاب‌های دوره‌ای رودخانة Trinity است كه د مسیر جنوب شرقی و از میان شهر عبور می‌كند. این پروژه اول در كنگره در سال 1965 تصویب شد اما هرگز اجرا نشد اما بعد از سیل‌های مهیب 1989 و 1990 مسئولین شهر از مهندسین ارتش آمریكا درخواست بررسی مجدد طرح را نمودند. امروز پروژه 3/1 میلیارد دلاری این رودخانه نه فقط برای كنترل سیل بلكه ؟؟ توسعه اقتصادی، حمل و نقل و مدیریت زیست محیطی مطرح می‌باشد. این پروژه بزرگترین كار پروژه‌ای عمومی این شهر تاكنون بوده است. مدیر پروژه این طرح می‌گوید: این برنامه در 1960 تصویب شد و در آن ساخت سیل بند و هدایت جریان آب رودخانه جای خود را به رویكردی زیست محیطی داده است، و شامل ساخت دو ساختار بزرگ (سیل بند كادیلاك با ارتفاع 7/3 كیلومتر در كرانة غربی رودخانه و سیل بند لامار با ارتفاع 7/4 كیلومتر در كرانة شرقی).

این سیل بندها با ارتفاع متوسط 6/4 و 5/5 متر طراحی شدن تا منطقه را در برابر سیلاب 800 ساله حفاظت كنند. آب سیل به زنجیره‌ای از كانالهای به ظاهر هدایت خواهند گردید.

اولین پروژه از پروژه‌های هفت گانه مزبور در دست ساخت می‌باشد اما سه پروژه بعدی (كه ساخت آنها امسال آغاز خواهد شد) از نظر فنی چالش زاترین پروژه خواهد بود. این مطلب را رایس عنوان نموده است.

او اظهار داشت این پروژه از سرزمین قدیمی عبور خواهد كرد كه باید به دقت درزگیری شود تا از نشست آب جلوگیری گردد. طول پروژه 6 كیلومتر و به طور متوسط 183 متر پهناور خواهد داشت و جمعاً مساحت 170 كیلومتر مربع را اشغال خواهد نمود. حفاظت از سیل هدف اولیه پروژه بوده است. ولی بازدیدكنندگان از دالاس ابتدا متوجه توسعة حمل و نقل بخصوص سه پل خارق العاده آزاد راه

Wnodal Rodger و بزرگراه‌های مواصلاتی بین ایالتی 35 و 30 خواهند شد.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” بررسی اخبار مهندسی عمران ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – بررسی اخبار مهندسی عمران – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
مهندسی عمران;ساختمانها;نشست تونل

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *