بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین 138 صفحه + docx

بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین

دسته بندی: علوم انسانی

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 138

حجم فایل: 181 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین

مقدمه:‏
در رقابت‌هاى جهانى موجود‎ ‎در عصر حاضر، باید محصولات متنوع را با توجه به درخواست ‏مشترى، در دسترس وى قرار‎ ‎داد. خواست مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، ‏موجب افزایش فشارهایى شده است‎ ‎که قبلاً وجود نداشته است، در نتیجه شرکت‌ها بیش ‏از این نمى‌توانند به تنهایى از‎ ‎عهده تمامى کارها برآیند. در بازار رقابتى موجود، بنگاه‌هاى ‏اقتصادى و تولیدى علاوه‎ ‎بر پرداختن به سازمان و منابع داخلى، خود را به مدیریت و ‏نظارت بر منابع و ارکان‎ ‎مرتبط خارج از سازمان نیازمند یافته‌اند. علت این امر در واقع ‏دستیابى به مزیت یا‎ ‎مزایاى رقابتى با هدف کسب سهم بیشترى از بازار است. بر این ‏اساس، فعالیت‌هاى نظیر‎ ‎برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى ‏محصول، خدمت نگهدارى‎ ‎کالا، کنترل موجودى، توزیع ، تحویل و خدمت به مشترى که ‏قبلا همگى در سطح شرکت انجام‎ ‎مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده ‏است. مسئله کلیدى در یک زنجیره‎ ‎تامین، مدیریت و کنترل هماهنگ تمامى این فعالیت‌ها ‏است. مدیریت زنجیره تامین‎ (SCM ) ‎پدیده‌اى است که این کار را به طریقى انجام ‏مى‌دهد که مشتریان بتوانند خدمت قابل‎ ‎اطمینان و سریع را با محصولات با کیفیت در ‏حداقل هزینه دریافت کنند‎.
در حالت‎ ‎کلى زنجیره تامین از دو یا چند سازمان تشکیل مى‌شود که رسماً از یکدیگر جدا ‏هستند و‎ ‎به وسیله جریان‌هاى مواد، اطلاعات و جریان‌هاى مالى به یکدیگر مربوط ‏مى‌شوند. این‎ ‎سازمان‌ها مى‌توانند بنگاه‌هایى باشند که مواد اولیه، قطعات، محصول نهایى و ‏یا‎ ‎خدماتى چون توزیع، انبارش، عمده فروشى و خرده فروشى تولید مى‌کنند. حتى خود ‏مصرف‎ ‎کننده نهایى را نیز مى‌توان یکى از این سازمان‌ها در نظر گرفت

فهرست مطالب
عنوان ‏ صفحه
مقدمه ‏ ‏۲‏
فصل اول ‏
تعریف مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۵‏
طرح کلی یک زنجیره تامین ‏ ‏۷‏
فرآیند اصلی ‏ ‏۸‏
فازهای اصلی مدیریت زنجیره ای تامین ‏ ‏۱۰‏
انقلاب زنجیره تامین ‏۱۱‏
شرکت ها نمی توانند از زنجیره تامین چشم پوشی کنند ‏ ‏۱۴‏
فصل دوم ‏
مدیریت موجودی کالا ‏۱۷‏
تدارکات ‏۱۸‏
ارسال به موقع کالا ‏ ‏۲۰‏
نکات کلیدی که باید آموخت ‏ ‏۲۳‏
فصل سوم ‏
رقابت پذیری ‏۲۵‏
موضوعات کلیدی ‏۲۵‏
اشارات ضمنی : محیط فرصت های راهبردی ‏۲۶‏
فرمان های راهبردی ‏ ‏۲۷‏
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ‏ ‏۲۹‏
فصل چهارم
بعد الکترونیکی مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۳۲‏
چشم انداز مدیریت راهبردی ‏ ‏۳۵‏
مزیت رقابتی پایدار ‏ ‏۳۶‏
تمرکز راهبردی ‏ ‏۳۷‏
فرایند های اساسی کسب و کار را یکپارچه سازی کنید ‏ ‏۳۸‏
فرایند های در حال ظهور کسب و کار را یکپارچه کنید ‏ ‏۳۹‏
فرایند چند واحدی و چند شرکتی کسب و کار را ادغام نمائید ‏ ‏۳۹‏
از فناوری اطلاعات برای ارتقای روش های کاری افراد استفاده کنید ‏ ‏۴۰‏
سیستم های پشتیبانی کار تیمی ‏ ‏۴۷‏
راهبردهایی برای مزیت رقابتی ‏ ‏۴۹‏
فناوری اطلاعات برای پشتیبانی فرایند ‏ ‏۵۱‏
ساختار چند خدماتی برای نقش های متوازن افراد و فناوری ‏ ‏۵۲‏
مدیریت توسعه دانش فرایند ‏ ‏۵۳‏
مدیریت دانش راهبردی ‏ ‏۵۴‏
الگوهای اندیشه و عمل ‏ ‏۵۵‏
فناوری و الگو ها ‏۵۶‏
انفورماتیک شناختی ‏ ‏۵۷‏
پشتیبانی فناوری از الگوها ‏۵۹‏
فرصتهای راهبردی در جستجوی دستیابی به مزیت رقابتی چشمگیر ‏۶۰‏
یک راهبرد جامع برای مزیت پایدار بلند مدت ‏۶۲‏
فرست برای لجستیک ‏۶۳‏
مزیت رقابتی از طریق افراد و فناوری ‏۶۴‏
فصل پنجم
فناوری اطلاعات و مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۶۷‏
بررسی جایگاه مدیریت زنجیره تامین در پیاده سازی تجارت الکترونیک ‏ ‏۶۸‏
موانع پیاده سازی ‏SCM ‏۶۹‏
بررسی تکنولوژی تولید و برآورد نحوه تامین دانش فنی مورد نیاز ‏ ‏۷۰‏
ساختار شبکه تامین ‏۷۰‏
ابعاد ساختاری شبکه ‏ ‏۷۲‏
ارتباطات اطلاعات درون شبکه ‏۷۲‏
فرایند های شبکه تامین ‏۷۴‏
شبکه تامین یکپارچه چیست ؟ ‏۷۶‏
مراحل یکپارچه سازی ‏ ‏۷۷‏
تجهیزات کلیدی مدیریت زنجیره تامین ‏ ‏۷۸‏
‏۱۰ مرحله برای کارآمد ساختن زنجیره تامین ‏ ‏۸۲‏
مراحل لازم برای مدیریت تحویل در یک محیط شبکه تامین ‏۸۸‏
گذر از زنجیره تامین به شبکه تامین ‏ ‏۹۳‏
مسیر تکامل گروه های همیار ‏۹۳‏
امکان بهبود کیفیت در جبهه ‏IT ‏۹۴‏
مدل های کسب و کار اینترنتی در حال تکامل ‏ ‏۹۵‏
مبارزه با کلاهبرداری در تجارت الکترونیکی ‏ ‏۹۶‏
فصل ششم ‏
حمل و نقل الکترونیکی ‏ ‏۹۸ ‏
تدارکات الکترونیکی ‏ ‏۹۹‏
وضعیت تدارکات الکترونیکی ‏ ‏۱۰۰‏
دسترسی الکترونیکی به منابع ‏ ‏۱۰۰‏
تهیه الکترونیکی مواد اولیه ‏ ‏۱۰۱‏
بعضی از نکات مربوط به تهیه مواد اولیه به صورت الکترونیکی ‏ ‏۱۰۴‏
تاکید روی آموزش الکترونیکی ‏ ‏۱۰۵‏
افزایش تدریجی مدیریت داده ها دارای اهمیت است ‏ ‏۱۰۶‏
ترجمه مقاله ‏۱۰۸‏
نتیجه گیری ‏ ‏۱۲۸‏
منابع ‏
ضمائم :‏
مقاله ‏Demand & Supply chain management ‏۱۳۶‏

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
بررسی تعریف مدیریت زنجیره تامین;تعریف مدیریت زنجیره تامین

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *