بررسی پمپهای سوخت (بنزینی) 23 صفحه + doc

عملكرد در تحول ضربات مكشی ، چرخش خارج از مركز میل بادامك باعث می شودكه بازوهای متحرك كه دیافراگم را به طرف بالا می رانند حركت كنند و باعث می شود كه سوخت كه به دریچه ورودی یك راهه رانده شود این مكش باعث بسته شدن دریچه خروجی می گردد در طول برگشت ضربات ، دیافراگم توسط یك فنر به سمت پایین می رود فشار سوخت باعث باز شدن دریچه های خروجی می شو

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 23

حجم فایل: 14 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

پمپهای سوخت (بنزینی) :

پمپ بنزینی مكانیك :

عملكرد : در تحول ضربات مكشی ، چرخش خارج از مركز میل بادامك باعث می شودكه بازوهای متحرك كه دیافراگم را به طرف بالا می رانند حركت كنند و باعث می شود كه سوخت كه به دریچه ورودی یك راهه رانده شود . این مكش باعث بسته شدن دریچه خروجی می گردد. در طول برگشت ضربات ، دیافراگم توسط یك فنر به سمت پایین می رود . فشار سوخت باعث باز شدن دریچه های خروجی می شود و دریه ورودی را می بندند . سپس سوخت از دریچه خروجی وارد كاربراتور می شود .

عملكرد بخش خلاء :

این بخش تركیبی از پمپهایی است كه با یك سرعت ثابت عمل می كند و خشك كنندهاند . چرخش میل بادامك خارج از مركز در این پمپها باعث می شود كه بازوی پمپ فعال شود و حلقه را حركت دهد به سمت پایین دیافراگم براند و هوا را در محفظه خلاء و توسط دریچه ان وارد كند و موتور را خنك كند . در ضربه برگشتی بازوی پمپ ، دیافراگم به طرف بالا حركت می كند و یك محفظه خلا را ایجاد می كند. این بخش به صورت خلاء عمل می كندو هوا را از دریچه ورودی محفظه هوایی می گذرد .

عملكرد پمپ بنزینی :

لازم است كه پمپ بنزین سوخت كافی را برای موتور و تحت شرایطی كه موتور كار می كند و فشار را در خط میان پمپ و كاربراتور به گونه ای نگهدارد كه سوخت حرارت نبیند و مانع از ایجاد بخار شود .

فشار پمپ سوختی باعث می شود كه كاربراتور دریچه سوزنی آن خاموش باشد و باعث شود كه گازوئیل زیادی در محفظه مسطح وارد شود و باعث افزایش مصرف گازوئیل گردد .

آزمایش پمپ سوخت :

این پمپ می تواند با سنجش فشار و بررسی لوله خرطومی و پیمانه ها بررسی شود . با این وسایل می توان پمپ سوخت را بررسی كرد و دیدكه آیا گازوئیل كافی و در یك فشار مناسب وارد موتور می شود یانه .

آزمایش فشار :

برای انجام آزمایش فشار ، باید لوله سوخت را از كاربراتور (ورودی) قطع كرد و آن را به معیار فشار (وسیله) و لوله خرطومی میان ورودی كاربراتور وصل كرد . وقتی موتور روشن است فشاررا بخوانید . این فشار می تواند در هر بخش ماشین بسته به مدل پمپ و ماشینی كه این پمپ رادارد ، غرق كند . فشار باید ثابت بماند و باز به صفر به آرامی برگردد. (وقتی موتور خاموش می سوزد).

آزمایش حجم وتوانایی :

برای این آزمایش ، لوله خرطومی را به گونه ای به پمپ وصل كنید كه پمپ گازوئیل را به همان اندازه مصرف كاربراتور بفرستد . موتور باید با یك سرعت آرام روشن شود و باید زمان اندازه گیری گردد . به طور میانگین این كار 20 تا 30 ثانیه طول می كشد كه بستگی به پمپ دارد كه دارد آزمایش می شود .

وقتی كه فشار كم است :

فشار كم نشانگر پوسیدگی یك قسمت و فشار زیاد نشانه پوسیدگی تمام قسمته هامی باشد . (شكستگی دیافراگم ، كثیفی دریچه ها یا چسبنده بودن دریچه ها .)معمولاً پوسیدگی پمپ در بخش بازوی متحرك و سنجاق محور در بخش اتصالی دیده می شود . مشخص است كه پوسیدگی بسیار جزئی باعث كاهش ضربه به دیافراگم می شود . بخشهای پوسیده باید تعمیر و جایگزین شوند. میله ای كه دیافراگم را به طرف بالا نی راند دارای دریچه روغن است و باعث می شود كه بخار روغن داغ از بخش اتصال هندل به دیافراگم خارج شود. اگر این سر پوش صدمه ببیند ، بخارهای روغن باعث كوتاه شدن عمر دیافراگم می شوند .

در سه حالت اول – پوسیدگی یك قسمت ، پوسیدگی جزئی همه قسمتها و شكستگی دیافراگم – با استفاده از وسیله مشخص می شود ولی سوخت بد و بی كیفیت باعث ایجاد مشكل در دریچه ها می شود .

وقتی فشار زیاد است :

فشار زیاد باعث گرفتگی دیافراگم می شود وسوخت میان لایه های دیافراگم ، فنری قوی دیافراگم و پمپ بازوی متحرك را گرفتاری می كند .

دیافراگم توسط ضربه كمی كشیده می شود .وقتی پمپ روشن است ، دیافراگم در حالت ضربه ب موقعیت عادی خود بر می گردد و وقتی كه به طور ناگهانی كشیده می شود ، اصطكاك می یابد . این برگشت به حال نخستین باعث می شود كه در محفظه فشاری بیش از حد نرمال ایجاد شود .

از بین رفتن مهره نگهدارنده دیافراگم و یا پرچهای ضعیف روی دیافراگم باعث می شود كه سوخت میان لایه ای دیافراگم تراوش كند .این امر باعث شكم دادن دیافراگم می شود و باعث می شود كه دیافراگم خراب شود .

فنر دیافراگم باید قوی باشد تا فشار دیافراگم را در زمان كار موتور تحمل كند . فشار زیاد سوخت روی دیافراگم باعث از بین رفتن نیروی فنر دیافراگم می شود .

در یك پمپ تركیبی با زمانهایی كه وجود دارد كه بخشهای فعال موتور بد كار می كنند و با بازوی متحرك در گیر یم شوند. در این حالت ، پمپ مستمر كار می كند و این باعث افزایش فشارمی شود ودر كاربراتور جریان ایجاد می كند . در حال همه این موارد ، باز كردن موتور و تعویض یا تعمیر آن با استفاده از راهنمای تعمیر (كیت) است .

وقتی توانایی موتور كم است :

معمولاً كاهش توانایی توسط نشت هوا در لوله ای جذب در این نقاط ایجاد می شود : محل اتصال لوله سوخت در پمپ ، لبه های كاسه یا لبه دیافراگم ، كاسه های سوخت . (تصور شده كه در این شرایط سوخت كمی وجود دارد و پمپ به سختی كار می كند).نشت هوا در لوله سوخت براثر نصب نادرست پمپ یا نقص وسیله ایجاد می شود . این وصل كردن باید بررسی شود و اتصالات محكم شوند یا عوض شوند.

نشت هوا به لبه دیافراگم باعث پوسیدگی پوشش ، از بین رفتن پیچ های بخش پوشش یا مواد خارجی میان دیافراگم و پوشش .

تراوش هوا به پیچ های كاسه ای پوشش معمولاً با نصب یك محافظ خارجی اصلاح می شود . پوسیدگی پوشش نشان می دهد كه پمپ باید تعویض شود .

ممكن است كه خرده شیشه و یا خم شدن صفحه فلزی باعث تخریب لایه محافظ و مواد خارجی می شود . كاسه شیشه ایی باید جایگزین شود ولی كاسه فلزی باید اصلاح و تعمیر گردد .

مشكل در پمپ خلاء : برای ارزیابی خلاء در این موتورها باید عملكرد پمپ خلاء بررسی شود . البته نسبت ثابت مربوط به محفظه هوای مرطوب است و نمی تواند با برف و یخ پوشیده شود . در سیستم خلاء پمپ ، موتور خنك كننده محفظه هوایی یا لوله ها و اتصالات ، رسیدن به این شاخص را مشكل است .

نشانه های مشكل در بخش خلاء در 4 صورت مشخص می شود :مصرف روغن ، عملكرد خشك كنندگی آرام این محفظه ها ،حركت ضعیف و سر و صدا .

در برخی موارد مشخص شده كه موتوری كه روغن در ان خوب حركت می كند از روغن استفاده می كند. در این بررسی ها ، اغلب مشخص می شود كه واشرهای این محفظه خراب شده و بخار روغن باعث این خرابی شده است . این می تواند با برداشتن سرپوش بخش خلاء اصلاح شود .

وقتی كه این خشك كننده محفظه هوایی در زمان روشن بودن موتور زیاد فعالیت می كند . نشانگر خرابی دیافراگم خلاء و یا نقص دریچه ای در پمپ خلاء است . این شرایط بلافاصله قابل تشخیص نیست و نیاز به زمان دارد .

روغن در صورتی كه دیافراگم شكسته است ،وارد محفظه می شود . این پمپ باید باز شود و دیافراگم عوض شود . در برخی ماشین ها موتور در زمانی كه دیاراگم خلاء شكسته است آرام كار می كند . وقتی لوله های پمپ كه به انتهای محفظه چسبیده عوض شده این مشكل اصلاح می شود . نشت هوا به منطقه خلاء بر اثر از بین رفتن سرعت و یا كاهش سرعت واشر است . در بسیاری از موارد این ا مر باعث می شود كه ما فكر كنیم دریچه های موتور خراب هستند ولی اگر این طور باشد باز هم باید واشر را عوض كرد .

این شرایط باید با باز كردن لوله پمپ خلاء بررسی شوند . اگر واشر از بین برود . مشكل نشت هوا به پمپ یا اتصالات لوله ایی كه وجود دارد . این پمپ باید برداشته و تعمیرو مشكل رفع گردد .

گاهی اوقات پمپ صدای عجیبی دارد در این حالت باید حلقه لوله خرطومی را باز كرد و پمپ را بررسی نمود .

آزمایش پمپ خلاء :

با تركیب پمپ سوخت و خلاء خشك كشیده باید 80 تا 100 ضربه بزند . (در دقیقه) كه بستگی به سرعت و بار ماشین دارد . این محفظه باید وقتی آزمایش انجام می شود مرطوب باشد و در غیر این صورت كار آرام پیش می رود .

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” بررسی پمپهای سوخت (بنزینی) ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – بررسی پمپهای سوخت (بنزینی) – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
بررسی پمپهای سوخت (بنزینی) ;عملكرد بخش خلا;آزمایش پمپ سوخت

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *