دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن 110 صفحه + zip

دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن تحقیق شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن مقاله شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن

فرمت فایل: zip

تعداد صفحات: 110

حجم فایل: 68 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 110 صفحه

مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن درارتباط با مفهوم كلی مدیریت آموزشی می توان به برخی تعاریف اشاره شده در منابع علمی اشاره نمود ، براین اساس مدیریت آموزشی عبارتست از : فرایندی كه كلیه فعالیتهای افراد همكار درسازمانهای آموزشی و پرورشی را در راستای نیل به اهداف تعلیم وتربیت متناسب وهماهنگ نموده وبا برخورداری مناسب از امكانات فیزیكی ومنابع انسانی بستر تحقق موارد مطروحه را ایجاد نماید .
یاری وكمك رسانی به روند اجرایی آموزش ونظارت بر آن ( رهبری آموزشی ) .
ایجاد زمینه وفراهم ساختن تجهیزات وامكانات جهت بروز استعدادهای دانش آموزان ( كار آموزان ) تحكیم بخشیدن به روابط انسانی گروهی واتخاذ روش و تعیین خط مشی اصولی در كلیه امور ، برای بارور ساختن اهداف تربیتی .
آنچه مسلم است ، قابلیتهای شغلی وارتقاء مهارت مورد نیاز آن ، بستگی قابل توجهی به كیفیت محصول آموزشی دارد واصولا مدیریت آموزشی به ویژه آموزش فنی وحرفه ای ،حائز اهمیت ویژه ای می باشد .
بنابراین ، هر چند اصول ومفاهیم بسیاری در مدیریت آموزشی از سایر مدیریتها گرفته شده ، ولی اركان این مدیریت از چنان اهمیتی برخوردار است كه می توان برای رشد سایر مدیریتها نیز از آن استفاده نمود .
درواقع ، اهداف كلان آموزشی بر آورنده نیازهای اجتماعی ، اقتصادی و وضعیت وجودی افرادمی باشد كه مدیریت آموزشی ، دراین مقوله جایگاه ویژه ای دارد .
– مدیریت آموزشی و برآورد نیازهای اجتماعی اصولاً ، جامعه ای را می توان پویا ، سالم ودر حال رشد تلقی نمود كه ابعاد محوری ( مطروحه ) آن تحقق یابد .
در واقع ، یكی از ابعاد محوری مورد بحث در این قسمت ، خواسته ها وهنجارهای اجتماعی می باشد .
برخی پارامترهای مهم نیاز اجتماعی جوامع شامل فرهنگ ، سنت ، ارزشهای دینی ، بومی وملی بوده است وچگونگی آموزش افراد جهت حفظ و رعایت این موارد در اجتماع اهمیت ویژه ای دارد .
بنابراین ، بایستی برنامه ریزان كلان جوامع به نقش مدیریت آموزشی در ابعاد مختلف آن توجه داشته باشند .
مدیریت آموزشی وبر آورد نیازهای اقتصادی اصولا ، در برنامه ریزیهای اقتصادی جوامع به ویژه پیشرفته ، نگرش خاصی به منابع عمده اشتغال وتولید ( صنعت ، خدمات وكشاورزی ) در شرایط موجود آن وبر آورد توسعه كوتاه مدت ، میان مدت وبلند مدت در سطح آن جامعه می شود .
همچنین ، یكی از مشخصه های مرتبط با ظرفیتهای اشتغال وبهینه سازی شرایط آن ، ارتقاء عملكرد منابع انسانی تخصصی مورد نیاز ویانظارت برروند آموزش مهارت و فنون وتبدیل نیروی انسانی به منابع انسانی متخصص وماهر است .
دراین ارتباط جایگاه مدیریت آموزشی متناسب اهداف پیش بینی شده ونیاز سنجی آموزشی بررسی شده و به ویژه درارتباط با آموزشهای شغلی مشخص می شود .
به این ترتیب ، اهداف وخط مشی مدیریت آموزشی را بدین شرح می توان مطرح نمود : الف ) متناسب سازی میل افراد به برخورداری از آموزش شغلی ونیل به احراز آن با نیاز واقعی بازار كار وظرفیت های آن .
ب ) فراهم سازی زمینه های تامین ( رشد حرفه ای ) از طریق آموزش مستمر افراد .
– مدیریت آموز

مطلب دیگر:  دانلود انتخاب انتصاب و تغییر مدیران تجارب كشورهای فرانسه ژاپن انگلیس آمریكا و كره جنوبی 76 ص 111 صفحه + zip

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
دانلود شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن;تحقیق شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن;مقاله شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن;شناسایی مفهوم مدیریت آموزشی واصول آن

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *