مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری 78 صفحه + docx

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری

فرمت فایل: docx

تعداد صفحات: 78

حجم فایل: 481 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

جزئیات:

توضیحات: فصل دوم پژوهش کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع :انگلیسی و فارسی دارد (به شیوهAPA)

فهرست

1-2- مقدمه 9

2-2- مفهوم مدل‌کسب‌وکار 10

3-2- تاریخچه و سیرتکاملی مطالعات در حوزه مدل‌های کسب‌وکار 14

4-2 هستی‌شناسی‌ها 18

1-4-2- هستی‌شناسی e3-value19

2-4-2- هستی‌شناسی BMO21

3-4-2- مدل مفهومی هِدمَن و کالینگ22

5-2- اجزای مدل مفهومی هدمن و کالینگ در صنعت گردشگری 26

1-5-2- سطح بازار محصول 26

1-1-5-2- مشتریان26

2-1-5-2- رقابت31

2-5-2- سطح عرضه 32

3-5-2- سطح فعالیت‌ها و سازمان 38

4-5-2- سطح منابع 41

5-5-2- سطح بازار سرمایه و کار 43

6-5-2- حوزه مدیریت و بعد زمانی 48

6-2- مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی 52

1-6-2-مدل ارائه اطلاعات 52

2-6-2 مدل بازرگانی با استفاده از کاتالوگ الکترونیکی 52

3-6-2- مدل فروشگاه الکترونیکی 52

4-6-2-مدل مراکز خرید الکترونیکی 54

5-6-2-مدل مزایده‌ سنتی 54

6-6-2-مدل مزایده معکوس 55

7-6-2- مدل پورتال 55

1-7-6-2 مدل پورتال عمومی/افقی55

2-7-6-2 مدل پورتال تخصصی/ عمودی55

8-6-2-مدل واسطه تبادل 56

9-6-2- مدل گردآورنده خریداران 56

10-6-2- مدل ارائه دهنده‌ تخفیف 56

11-6-2 مدل واسطه اعتباری 57

12-6-2 مدل جوامع مجازی 57

13-6-2- مدل اکسترانت 58

14-6-2- مدل خریدسازمانی الکترونیکی 58

15-6-2- مدل واسطه اطلاعاتی 59

16-6-2-مدل یکپارچه‌ساز وب با سیستم‌های داخلی کسب‌وکار 59

17-6-2- مدل سیستم‌های همکاری غیر یکپارچه با سیستم‌های داخلی کسب‌وکار 60

18-6-2- مدل بازار الکترونیکی یکپارچه گردشگری 61

19-6-2 مدل بازار الکترونیک طرف سوم 62

20-6-2 مدل خدمات دهی به زنجیره تأمین 63

21-6-2-مدل سکوهای همکاری 63

7-2- پیشینه تحقیق 64

1-7-2- مطالعات داخلی 64

2-7-2- مطالعات خارجی 64

1-2- مقدمه

کسب‌وکار الکترونیکی را می‌توان با دو رویکرد گسترده و محدود تعریف کرد. در رویکرد گسترده، کسب‌وکار الکترونیکی، به هرنوع فعالیت تبادلی و مدیریتی که بر مبنای شبکه فناوری اطلاعات انجام می‌شود، اتلاق می‌گردد؛ در حقیقت، کسب‌وکار الکترونیکی نوع جدیدی از مدل کسب‌وکار است که با استفاده از شبکه اطلاعات مدرن پشتیبانی می‌شود. کسب‌وکار الکترونیک گردشگری نیز همان‌گونه که از نام آن بر می‌آید، کاربرد کسب‌وکار الکترونیکی در صنعت گردشگری است. سازمان جهانی گردشگری در مجموعه منتشر شده خود تحت عنوان “کسب‌وکار الکترونیکی برای گردشگری”، کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری را این‌گونه تعریف می‌کند: “بهبود ارتباطات داخلی و خارجی سازمان‌های گردشگری با استفاده از ابزارهای پیشرفته فناوری اطلاعات و به عبارت دیگر بهبود تبادلات بین بنگاه‌های گردشگری، بین بنگاه‌های گردشگری و تأمین کنندگان و بین بنگاه‌های گردشگری و گردشگران و بنابراین به منظور ارتقا فرایند داخلی بنگاه و اشتراک گذاری دانش” (پینگ، 2010).

کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری از دو دیدگاه گسترده و محدود قابل تعریف است. از دیدگاه گسترده، کسب‌کار الکترونیکی گردشگری به تمامی فعالیت‌‌های مرتبط با اجرا و مدیریت کسب‌وکارهای گردشگری با استفاده از ابزارهای الکترونیکی اشاره دارد. در رویکرد محدود، کسب‌وکار الکترونیکی گردشگری به مجموع کل تبادلات خدمات و کالاهای گردشگری انجام شده بر مبنای شبکه اطلاعات و یا مجموعه‌ای از فعالیت‌ها تجاری که در آن شبکه‌های گردشگری به عنوان رسانه‌های آنی برای تخصیص جریان اطلاعات، جریان مالی و جریان مواد جهت شناسایی تقاضای مقاصد گردشگری، ذخیره‌جا و سازمان‌دهی غذا، اقامت، بازدید و نمایش و فروش محصولات و خدمات بر اساس ابزارهای پرداخت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشاره دارد (پینگ، 2010).

مطلب دیگر:  دانلود برنامه ریزی نیروی انسانی، کارمند یابی و انتخاب 22 ص.DOC 22 صفحه + zip

مدل کسب‌وکار نیز مانند مدل تجاری یا مدل عملیاتی، به‌عنوان یک سیستم خاص عملیات کسب‌وکار که عمدتاً از سبد کسب‌وکار، مدل سودآوری، ساز وکار توزیع منافع و استراتژی بازاریابی تشکیل می‌شود، تعریف می‌گردد. به‌عنوان نوع خاصی از مدل کسب‌وکار، مدل کسب‌وکار الکترونیکی در مقایسه با مدل‌های کسب‌وکار عادی، دارای جزئی منحصر به فرد است و آن راه حل الکترونیکی و یا پایگاه الکترونیکی است که عوامل ذکرشده بالا را پشتیبانی می‌کند. به این دلیل، مدل کسب‌وکار الکترونیکی، نتیجه ترکیب مدل کسب‌وکار و پایگاه الکترونیکی است که عملیات الکترونیکی را پشتیبانی می‌کند. مدل کسب‌وکار الکترونیکی به طور مشخص، چارچوب سیستم و راه حلی است که بنگاه‌ها و مشتریان در زنجیره صنعت را به منظور انجام تبادلات با پایگاه‌های الکترونیکی بی‌درنگ و تعاملی یکپارچه می‌کند (پینگ، 2010).

ادبیات مدل‌های کسب‌وکار دامنه موضوعاتی از تعاریف مدل کسب‌وکار، اجزای مدل کسب‌وکار، طبقه‌بندی این مدل‌ها، ابزارهای نمایش، روش‌های تغییر و سنجه‌های ارزیابی مدل‌های کسب‌وکار را در برمی‌گیرد. مدل کسب‌وکار مفهومی نسبتاً جوان است که اولین اوج کاربرد آن در متون علمی به اوایل هزاره جدید باز می‌گردد. این عبارت به شکل‌های گوناگون از جمله “مدل‌های جدید کسب‌وکار”، “مدل‌های کسب‌وکار الکترونیکی” و یا “مدل‌های کسب‌وکار اینترنتی” مورد استفاده قرار گرفته است (اُستِروالدِر، 2004). به نظر می‌رسد که مدیران، گزارشگران و تحلیل‌گرانی که عبارت “مدل کسب‌وکار” را استفاده می‌کردند، هیچ‌گاه درک دقیقی از معنای واقعی آن نداشتند. آن‌ها در نوشته‌های خود از این عبارت برای توصیف هرچیزی از شیوه‌ی درآمدزایی شرکت تا شیوه‌ی ساختار بخشی به سازمان استفاده کرده‌اند (لیندِر و کانترِل، 2000). بنابراین اولین قدم در این پژوهش، مروری جامع بر تعاریف حوزه مدل کسب‌وکار خواهد یود.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری;پیشینه تحقیق مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری;مبانی نظری مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری;مبانی نظری;پیشینه تحقیق;مدل کسب‌ و کار الکترونیکی در صنعت گردشگری

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *