گزارش كارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا 13 صفحه + doc

گزارش كارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا در 13 صفحه ورد قابل ویرایش

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 13

حجم فایل: 13 کیلو بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

گزارش كارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا در 13 صفحه ورد قابل ویرایش

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1
سیستم جرقه پلاتینی 2

اتصالات مهم دستگاه اسكوپ 5

كلیدهای كنترلی دستگاه اسكوپ 6
تشریح الگوی ثانویه در سیستم جرقه پلاتینی 8

ناحیه آتش ثانویه 9

ناحیه میانی ثانویه 11

ناحیه دوال Dwellثانویه 12

ناحیه احتراق اولیه 14

ناحیه میانی اولیه 15

ناحیه دوال اولیه 16

كلیدهای عملیاتی و انتخاب حالت موج 18

مقدمه

امروزه موتورهای خودروها و سیستمهای جانبی آن به صورت یك قوای محركه پیچیده دائماً در حال تغییر،تحول و بهینه شدن می باشد . در این راستای این تغییرات روشهای تست و عیب یابی موتور خودروها در حال تغییر و تحول می باشد و همین امر باعث بوجود ابزارهای جدیدی برای عیب یابی دقیق و متناسب با تكنولوژی روز موتورهای احتراقی داخلی می باشد . یكی از مهمترین این ابزارها دستگاه اسیلوسكوپ مخصوص خودرو (Automotive Lab Scope) می باشد .

اسكوپ تعمیرگاهی كه عموماُ ((اسكوپ )) نامیده می شود در واقع یك ولتمتر عینی (Visual Voltmeter) می باشد ولی برخلاف ولتمترها كه عقربه آنها به كندی حركت می كند و مقدار ولتاژ را نشان می دهد اسكوپ مقادیر لحظه ای ولتاژ را روی لامپ تصویر به صورت منحنی گرافیكی نشان می دهد كه به این منحنی الگو می گویند .

به عبارت دیگر اسكوپ وسیله ای است كه تغییرات ولتاژ را بر حسب زمان نشان می دهد كه محور افقی X آن جهت نمایش حركت شفت دلكو بر حسب درجه یا درصد و یا نمایش زمان واقعی كه بر حسب میلی ثانیه است ، می باشد .

برای این منظور به ترتیب به موارد زیر خواهیم پرداخت :

1- مرور مجدد بر سیستمهای جرقه و احتراق

2- عملكرد دستگاه اسكوپ

1- سیستم جرقه خودرو

قبل از پرداختن به روشهای استفاده از دستگاه اسكوپ ابتدا سیستم جرقه خودرو را مورد مطالعه قرار می دهیم .
سیستم جرقه پلاتینی

وظیفه سیستم جرقه ، احتراق مخلوط سوخت و هوا در سیلندر (محفظه احتراق) در زمان مناسب و در كلیه سرعتها و تحت شرایط مختلف بار (نیروی محركه ) می باشد .

سیستمهای جرقه دارای دو مدار جداگانه بنام مدار اولیه و مدار ثانویه می باشند مدار اولیه (Primar) همان مدار ولتاژ پائین است . در این مدار جریان عبوری در كلیه اجزاء دارای ولتاژی تقریباً در حد ولتاژ باطری می باشند .

اجزاء این مدار عبارتند از :

1- باطری : تامین كننده انرژی راه اندازی موتور (Start)

2- سوئیچ : قطع و وصل كننده جریان به سیسستم جرقه

3- مقاومت بالاست (Ballast Resistor): كنترل جریان كویل . این مقاومت باعث كاهش ولتاژ كویل در سرعت پائین و افزایش آن در سرعتهای بالا می باشد (زمانی كه نیاز به ولتاژ بالاتر می باشد ) .

4- مسیر مستقیم (BY Pass) : این مسیر فقط در زمان استارت استفاده می شود و باعث اتصال مستقیم كویل به باطری و ایجاد ولتاژ حداكثر در آن ، در زمان استارت می شود (حذف مقاومت بالاست ) .

5- سیسم پیچ اولیه كویل : در زمان كه سوئیچ و دهنه پلاتین باز و بسته باشند ، جریان سیم پیچ بر قرار شده و باعث تبدیل انرژی الكتركی به میدان مغناطیسی قوی در هسته كویل می شود .

6- دهنه پلاتین : با چرخش شفت دلكو دهنه پلاتین باز و بسته شده به طوری كه در زمان بسته شدن دهنه پلاتین ،جریان در سیم پیچ اولیه كویل برقرار می شود و باعث بوجود آمدن میدان مغناطیسی قوی در هسته كویل می گیردد . حال درست در لحظه باز شدن دهنه پلاتین جریان اولیه و متناظرآن میدان مغناطیسی به صورت ناگهانی قطع می گردد .این كاهش ناگهانی میدان مغناطیسی باعث بوجود آمدن ولتاژ بالایی (حدود 18000 ولت ) در دو سر سیم پیچ ثانویه می گردد .

1- ناحیه میانی اولیه

در این ناحیه از نقطه C كه محل پایان جرقه می باشد شروع شده و تا نقطه D نوسانات نزولی در امتداد محور زمان صورت می پذیرد . این نوسانات كه همان شارژ و دشارژ شدن خازن فیوز دلكو می باشد ، باعث از بین رفتن انرژی الكتریكی باقی مانده در كوئل می شود . همانطور كه ملاحظه می شود این انرژی در مدت زمان محدودی در نقطه D پایان می پذیرد . در این ناحیه حداقل تعداد نوسنات باید پنج نوسان باشد .

2- ناحیه دوال اولیه

از نقطه D (زمان بسته شدن دهانه پلاتین ) تا نقطه A (زمان بسته شدن پلاتین ) ادامه پیدا می كند . همانطور كه ملاحظه می شود در نقطه D یك خط عمودی رو به پائین كه كاهش ولتاژ می باشد را مشاهده می كنیم و از این نقطه تا نقطه A كه به صورت یك خط افقی در امتداد محور زمان كشیده شده امتداد پیدا كرده (طول این خط بیانگر مدت زمانی می باشد كه امرژی الكتریكی در میدان مغناطیسی تبدیل می شود تا جهت ولتاژ بالا در سیكل سیلندر بعدی آماده گردد. این خط افقی تا لحظه باز شدن كامل پلاتین كه نقطه A می باشد ادامه پیدا می كند . بنابراین فاصله زمانی نقطه E تا A را داول یا زاویه داول گویند) .در اینجا همین سیكل به ترتیب احتراق برای سیلندرهای بعدی نیز اتفاق می افتد .

3- درجه بندی میلی ثانیه (MS) : به صورت یك خط افقی در وسط اسكوپ می باشد. این مقیاس برای اندازه گیری زمان بر حسب میلی ثانیه بكار می رود . كاربرد این درجه بندی در اندازه گیری طول زمانی كه قوس الكتریكی در دهانه شمع تشكیل می گردد می باشد .

نكته : در دستگاههای پیشرفته امروزی ما می توانیم اعداد و ارقام مورد نیاز جهت تون آپ را از روی صفحه دیجیتال موجود در دستگاه قرائت بكنیم .

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” گزارش كارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – گزارش كارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
گزارش کاراموزی در نمایندگی مجاز سایپا ;کاراموزی در نمایندگی مجاز سایپا ;کارورزی در نمایندگی مجاز سایپا ;دانلود گزارش کارآموزی در نمایندگی مجاز سایپا ;نمایندگی مجاز سایپا ;نمایندگی مجاز ;سایپا

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *