گزارش کارآموزی عمران گرگان 38 صفحه + doc

یکی از اهداف اساسی وبسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت ومحیط کار با دانشگاه و دانشجو می باشد که هم در شکوفائی و رشد صنایع مؤثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را در عرصه عمل ،آزموده و به مشکلات و نابسامانیهای علمی وعملی محیط کار آشنا شده و سرمایه و وقت

فرمت فایل: doc

تعداد صفحات: 38

حجم فایل: 2.885 مگا بایت

قسمتی از محتوای فایل و توضیحات:

مقدمه

یکی از اهداف اساسی وبسیار مهم سیاستگذاران ایجاد ارتباط منطقی و هماهنگ صنعت ومحیط کار با دانشگاه و دانشجو می باشد که هم در شکوفائی و رشد صنایع مؤثر بوده و هم دانشجویان را از یادگیری دروس تئوری محظ رهایی داده و علم آنها را کاربردی تر کرده و باعث می شود آن را در عرصه عمل ،آزموده و به مشکلات و نابسامانیهای علمی وعملی محیط کار آشنا شده و سرمایه و وقت خویش را در جهت رفع آنها مصروف نمایند، که برای جامعه ی در حال توسعه ما از ضروریات می باشد .

از منظر دیگر نیز اجرای ساختمانهای آجری ،بتنی وفلزی در مقیاس بزرگ وکوچک به یک سلسله مسائل فنی و به دانش رشته های مختلف ساختمان بستگی دارد و عدم توجه به اصول اجرا و ساخت بدون توجه به اصول تئوری معماری ، محاسباتی و تأسیساتی را در پی خواهد داشت که در بعضی مواقع لطمات جبران ناپذیری چه از لحاظ مالی و چه از لحاظ جانی به جا می گذارد که خود تأییدی بر مطلب فوق الذکر یعنی عدم تعامل منطقی صنعت ودانشگاه می باشد .

همچنین مسئله بعدی طراحی بنا مطابق با استانداردهای روز و مقاوم در برابر انواع بارهای وارده نظیر زلزله ، طوفان وباد باشد که در قسمت اجرای آنها می بایست دقت تمام مبذول شود و قبل از همه این مسائل ،در نظر گرفتن مسائل اقتصادی طرح نیز مهم بنظر می رسد . بهر حال مجموع اهداف فوق باعث ایجاد وساخت سازهای با ایمنی و راحتی کافی می گردد که جز با داشتن تجربیات عملی نمی توان به این امور مهم دست یافت .

با این مقدمه شاید اهمیت و جایگاه درس دو واحدی کارآموزی برا ی ما روشن تر شده و با نگاهی دیگر به آن بپردازیم .

اینجانب نیز در طی مدت حضور خود در محل کارآموزی استفاده های علمی و عملی خوبی نموده ،هر چند با توجه به زمان محدود 420 ساعته به همه ریزه کاریهای اجرایی و نظارتی ساخت یک سازه که حداقل 2 تا 3 سال به طول می انجامد واقف شد ،از اینرو شاید بهتر باشد واحد کارآموزی به دو قسمت تقسیم شده تا این نقیصه جبران گشته و ارتباط با محیط کار حفظ شود ،همچنین پیشنهاد میشود در صورت امکان تعامل بیشتری بین استاد کارآموزی و سرپرست و همچنین دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه بوجود آید تا دانشجو با تعهد بیشتری پا به عرصه عمل بگذارد .

سر انجام از تمامی استادان بخصوص استاد بزرگوار جناب آقای مهندس ارضوی جهت كمك های كه در طول این دوره به این جانب كردند تشكر فراوان و مخصوص می كنم. امیدوارم به بالا ترین درجه علمی و مقامی كه لایق هستند به حق خداوند سبحان برسند.

همچنین از استاد بزرگوار جناب مهندس الیاس كمال تشكر را دارم كه این چند ماهی بنده را تحمل كردند و چیز های زیادی به این جانب آموختند.و همچنین از استاد گرامی مهندس فرهادی جهت كمك رسانی به این جانب كمال تقدیر و تشكر را دارم و امیدوارم به تمامی این بزرگواران خداوند درازا عمر و سرفرازی و سر بلندی روز افزون عطا فرماید.

والسلام علیكم

گرگین باغداساریان پورجوادی

ه.ش 1388.03.24

فهرست مطالب

عنوان صفحه

1- مقدمه …………………………………………………………………………………………………………………….2

2- فهرست ………………………………………………………………………………………………………………….4

3- تاریخچه سازمان سماء ……………………………………………………………………………………………….7

4- نوع خدمات ……………………………………………………………………………………………………………….10

5- – شرح مختصری از فرآیند خدمات ……………………………………………………………………………………10

7- موقعیت رشته كار آموز در واحد كاری معرفی شده با برسی جزئیات سازمانی رشه كار آموز………….13

8- بررسی شرح وضایف…………………………………………………………………………………………………….13

9-امور جاری در دست اقدام واحد كاری………………………………………………………………………………….13

10- برنامه های آینده واحد كاری………………………………………………………………………………………..14

11- سنگ كاری نما …………………………………………………………………………………………………………..16

12-پوكه معدنی ……………………………………………………………………………………………………………..17

13- متره …………………………………………………………………………………………………………………….18

14-سفد كاری ……………………………………………………………………………………………………………….20

15-دیوار چینی ………………………………………………………………………………………………………………21

16-كاشی كاری ……………………………………………………………………………………………………………..22

17-كف سازی با سنگ…………………………………………………………………………………………………….24

18- فریم لس…………………………………………………………………………………………………………………25

19- تیرچه و بلوك سقف و قالب بندی و آرماتور بندی……………………………………………………………..26

20- جوشكاری و ساخت اسكلت فلز ساختمان تاسیسات…………………………………………………………32

21- قرنیز……………………………………………………………………………………………………………………….33

22- پنل گچی…………………………………………………………………………………………………………………34

23- آرمسترانگ…………………………………………………………………………………………………………….35

24- نقاشی و كنیتكس……………………………………………………………………………………………………36

25- گزارش روزانه………………………………………………………………………………………………………….37

مرحله اول:

آشنایی كلی با مكان كار آموزی

1- تاریخچه سازمان سماء :

1- تاریخچه و سابقه تدریس :

الف – تا ریخچه تاسیس و راه اندازی مدارس :
در سال 74 اولین مدرسه سما به نام دبستان پسرانه تاسیس و با 100 نفر دانش آموز شروع به کار کرد. این معاونت در سال 77 اقدام به تاسیس مرکز پیش دانشگاهی دخترانه و پسرانه بعد از آن در سال 78 دبیرستان پسرانه و دخترانه و مهدکودک و آمادگی سما و در سال 79 هنرستان دخترانه نمود، بطوریکه در فاصله بین سالهای 74 تا 79 در سه دوره تحصیلی در جهت همکاری بانظام آموزشی کشور اقدام نمود و بحمدا… با موفقیت پیش رفته تا آنجائیکه اکنون حدود 400 نفر دانش آموز و 10 نفر نیروی قراردادی و نفر مدرس حق التدریس در مدارس مشغول به تحصیل و کار و تدریس می باشند.

/ب – تاریخچه تاسیس و راه اندازی آموزشکده :
آموزشکده فنی و حرفه ای سما ساری در تاریخ 1/7/80 با 4 رشته کامپیوتر ، گرافیک ، معماری ، حسابداری و با تعداد 450 نفر دانشجو تاسیس و راه اندازی شد.این واحد با بیش از 1716 نفر دانشجو در مقطع کاردانی با گذشت 6 سال با تلاش و کوشش کلیه همکاران توانسته است به شاخصهای مناسبی از رشد و توسعه علمی و فرهنگی دست یابد.

– امکانات و تجهیزات آغازین ( شروع کار سما در آن واحد)
آموزشکده فنی و حرفه ای سما در مهرماه سال 1380 با 2 واحد فضای آموزشی که یک واحد با مالکیت دائمی و یک واحد استیجاری با 2 سایت کامپیوتر به مساحت 60 مترمربع ، تعداد 2 کارگاه گرافیک ، با مساحت 100 متر مربع ، 2 کارگاه نقشه کشی معماری مساحت 130 متر مربع فعالیت خود را آغاز کرد.

– روند توسعه کمی ( زمین ، ساختمان ، خرید مدرسه ، بناهای آموزشی ، اداری و …)

1 – درخصوص خرید زمین معاونت سما به شرح ذیل اقدام نمود:
الف : در تاریخ 12/8/82 زمین به مساحت 7000 مترمربع دارای سند مالکیت .
ب : در تاریخ 6/3/85 زمینی به مساحت 358 مترمربع دارای سند مالکیت.
ج : در تاریخ 25/7/85 زمینی به مساحت 177 مترمربع دارای فروشنامه عادی .
د : در تاریخ 10/5/86 زمینی به مساحت 574 مترمربع دارای سند مالکیت و در سال 86 زمینی به مساحت 54مترمربع.

2 – در جهت ساخت فضای آموزشی به شرح ذیل اقدام نمود:

در تاریخ 8/6/83 شروع به ساخت آموزشکده فنی و حرفه ای نمود این ساختمان در زمینی به مساحت 7000 مترمربع و با زیربنای 665 مترمربع در چهارطبقه با مساحت کل 2730 مترمربع احداث گردید که به دست توانای جناب آقای دکتر جاسبی ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی در خرداد ماه 1385 افتتاح گردید. که طبقه چهارم ساختمان آموزشکده اختصاص به واحد اداری دارد.همچنین در تاریخ 26/1/85 در جهت ساخت کلاسهای کارگاه و آزمایشگاه داخل سوله با زیربنای 375 مترمربع اقدام که در تاریخ 25/6/86 به پایان رسید و هم اکنون مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد ودر سال 86 بعد از اخذ مجوز امانی ساخت فضای آموزشی از ریاست محترم سازمان سما جناب آقای مهندس میرشمسی در حال ساخت و ساز پروژه جدید ساختمان آموزشی دختران به مساحت 5000 مترمربع می باشد.

– مدارس ( روند تاسیس و توسعه )
در سال 1374 اولین مدرسه به نام دبستان پسرانه سما تاسیس و راه اندازی شد و در سال 77 اقدام به تاسیس مرکز پیش دانشگاهی دخترانه و پسرانه و مهدکودک و آمادگی در سال 79 هنرستان دخترانه سما نمود و اکنون در چهار مقطع تحصیلی به کار خود ادامه می دهد.همچنین این معاونت مجوز تاسیس و راه اندازی هنرستان پسرانه سما را از اداره آموزش و پرورش اخذ نموده و در صدد انتخاب محل مناسب جهت ساخت مدرسه می باشد.

– آموزشکده ها ( روند تاسیس و توسعه)
آموزشکده فنی و حرفه ای سما واحد ساری در سال 1380 با 4 رشته کامپیوتر ، گرافیک ، معماری ، حسابداری و با تعداد 450 نفر دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد در ادامه رشته های الکترونیک ، الکتروتکنیک ، تاسیسات ، ساختمان ، تربیت بدنی و صنایع شیمیایی به رشته های قبل اضافه گردید و از نظر تعداد رشد توسعه چشمگیری داشت. در سال 1385 با ساخت و تاسیس آموزشکده جدید هر سال برآمار تعداد دانشجویان افزوده گردید ، که در سطح منطقه از نظر تعداد دانشجویان در آموزشکده جایگاه مناسبی دارد و اکنون با تعداد 1716 نفر دانشجو و 9 رشته تحصیلی به فعالیت خود ادامه می دهد.

مطلب دیگر:  دانلود ایزولاسیون رطوبتی 21 ص 21 صفحه + zip

– آمار دانش آموزان ، دانشجویان ( روند رشد یا افت در سنوات گذشته )
در سال 80آموزشکده سما با تعداد 478 نفر دانشجو شروع به کار کرد ، از سال 80 تا 82 تعداد دانشجو افزایش و تعداد آنها به 1006 نفر رسید اما در سال 83 تعداد دانشجویان به 903 نفر کاهش یافت. در حال حاضر در آموزشکده تعداد 1972 نفر دانشجو مشغول به تحصیل می باشد. مدارس سما این معاونت در سال 74 با تعداد 115 نفر دانش آموز شروع به کار کرد تا سال 79 تعداد دانش آموزان افزایش یافت و به 496 نفر رسید. سالهای 80 و 81 افت جذب تعداد دانش آموز داشته و به 317 نفررسید. در سالهای 82 و 83 مجدداً افزایش تعداد دانش آموز داشت. اکنون حدود 400 نفر دانش آموز در مدارس مشغول به تحصیل می باشند.

– نیروها و کارکنان ( روند رشد یا افت و آخرین اطلاعات و آمار) :
در بدو تاسیس مدارس سما این معاونت با تعداد 46 نفر پرسنل شروع به کار کرد تا سال 80 روند رو به رشد از نظر جذب پرسنل داشت . از سال 80به بعد تعداد پرسنل شاغل در مدارس کاهش یافت و اکنون تعداد 10 نفر مشغول به کارمی باشند. آموزشکده سما هم در سال 80 با 15 نفر پرسنل شروع به کار کرد. به علت افزایش تعداد دانشجویان جذب پرسنل هم روند رو به رشدی داشته و در حال حاضر تعداد 31 نفر پرسنل اعم از رسمی آزمایشی و قراردادی و 10 نفر نیروی خدماتی شرکتی مشغول به کار می باشند.

– افتخارات،امتیازات کسب شده دررشته های درسی وآزمون ها، مسابقات ورزشی و فرهنگی و پژوهشی(آموزشکده سما)

– طرح و توسعه و نگاه به آینده:
با توجه به اینکه یکی از اهداف سازمان سما بهبود کمی و کیفی فضای آموزشی مناسب و ایجاد زمینه مشارکت مردمی می باشد. این مرکز در جهت توسعه کمی فضای آموزشی علاوه بر تاسیس آموزشکده اقدام به تاسیس کلاسهای کارگاه و آزمایشگاه در داخل سوله نموده اسن که مورد استفاده دانشجویان قرار می گیرد ، همچنین این مرکز با بکارگیری اساتید مجرب در کارگاه ، توانایی ساخت و تولید برخی از وسایل کارگاه و آزمایشگاه از جمله ست آزمایشگاه ماشین های الکتریکی و ست آزمایشگاه مدار فرمان و هیدرولیک و پنوماتیک را پیدا کرده که این امر موجب کارآفرینی و تشویق دانشجویان و اساتید و همچنین جذب دانشجویان بیشتر در آینده خواهد شد.با توجه به اینکه در این سالها دانشجو محوری به جهت تاسیس و توسعه دانشگاههای دولتی ( پیام نور و… ) و جذب بیشتر متقاضیان از طریق کنکور سراسری بعنوان یک اصل اساسی می باشد این مرکز با بکارگیری کارکنان و اساتید مجرب و توسعه فضای آموزشی در نظر دارد در آینده زمینه جذب تعداد دانشجویان بیشتر را فراهم نماید.

3- نوع خدمات :

نوع محصول و خدمت ساخت ساختمان شماره 2 آموزشكده فنی و حرفه ای سما ساری واقع در بلوار امیر مازندرانی خیابان وصال می باشد. كه هدف از ایجاد این بنا بالا بردن فضا های آموزشی این آموزشكده همراه با بالا بردن سطح امكانات برای هرچه بهتر شدن و بالا رفتن سطح آموزشی و عملی دانشجویان می باشد.

4- شرح مختصری از فرآیند خدمات :

ساختمان آموزشكده در زمینی حدوداٌ 1000 متر مربع احداث و بنا گردیده است .این ساختمان دارای سازه بتنی می باشد .

كه در سقف آخر آن از اسكلت فلزی (خرپا ) استفاده شده است.

این ساختمان دارای یك زیر زمین به عنوان سلف سرویس می باشد و دارای یك طبقه همكف و دارای 3 طبقه می باشد.

دیوار های موجود در این سازه از 10 سانتیمتری شروع می شود تا دیوار 20 سانتیمتری و دیوار های 10 سانتیمری دوبل كه ما بین آن ها ورق یونولیت قرار دارد.

دیواره داخلی این بنا در قسمت پایین با سنگ پلاك سفید نیریز و در قسمت بالا تا بالای سقف های كاذب آرمسترانگ گچ و خاك و سفید كاری (آماده كشی) می باشد .

سقف این سازه در طبقه سوم از پنا گچی كناف می باشد و در طبقات بعد داری سقف های كاذب آرمسترانگ می باشد و در قسمت های سرویس از سقف های كاذب ………. استفاده شده است.

در نما این سازه از سنگ تراورتن استفاده شده است و در جلو این سازه و در كناره این سازه از نما فریم لساستفاده شده است.

سقف این سازه از ورق های گالوانیزه طرح سفال استفاده شده است كه گویا نسبت به سفال بهتر و ارزان تر می باشد.

این بنا داری كانال های هوا ساز می باشد كه هر طبقه برای خودش بطور مجزا داری دستگاه هوا و اتاق هوا ساز می باشد.

در این بنا از پنجره های آلومینیومی با شیشه های دو جداره استفاده شده است كه فقط از این كه داری كتیبه می باشد در سبك ساخت این بنا زیاد منقول به نظر نمی رسد.

سرویس های این بنا دارای كاشی لعابدار است و در طبقه همكف هم سرویسی برای افراد معلول در نظر گرفته شده است.

این بنا دارای دو آبدار خانه می باشد كه یكی در طبقه آخر و یكی در طبقه همكف قرارا دارد.

یكی از ویژگی های ای بنا دارای سالن آنفی تاتر نسبتا خوبی می باشد كه می توان گفت كه جواب گوی این آموزشكده می باشد.

مرحله دوم:

ارزیابی بخشهای مرتبط با رشته علمی كار آموز در محیط كار

1- موقعیت رشته كار آموز در واحد كاری معرفی شده با برسی جزئیات سازمانی رشه كار آموز:

رشته معماری در این واحد اجرایی از این كه از مرحله طراحی این سازه گذشته بود پس نمی توانسته داری موقعیت خوبی برای بیشتر دانستن در مورد طراحی این بنا مورد بررسی قرار گیرد .اما خالی از لطف نبوده از آن جایی كه در هنگام كاری های نازك كاری و كمی از سفت كاری ها باقی مانده بوده است. می توان توانست از این كه برای طراحی های بعدی كه برای این جانب پیش می آید بتوانم طوری طراحی كنم كه در انچام نقشه های فاز دو مكی كسری نداشته باشم و تمامی اندازه های واقعی كه در اجرا كه زمین تا آسمان فرق می كند را مد نظر داشته باشم.

2- بررسی شرح وضایف :

در این واحد كارگاهی وظیفه این جانب به چند مورد تقسیم می شده است ؛ كه عبارت است از:

الف : سرپرستی كارگ ها در بعضی از مواقع غیبط سر كارگر

ب : كنترل بعضی از سنگ كاری ها ، سنگ پلاك ها ، سنگ های فرشی ، و سنگ های 20 طولی

ج : كنترل نسب پنل های گچی

د: گشت در اكثر طبقه ها و بررسی كارگر ها و در صورت كم بود وسایل پیمانكار ها و انتقال به سر كارگر برای اقلام مصرفی

ح : متره كار های اجام شده پیمانكار ها برای ایجاد و تنظیم صورت وضعیت

خ : در صورت نیاز كمك به كار گر ها برای انجام سریع تر كار ها در بعضی از مواقع

3- امور جاری در دست اقدام واحد كاری:

این واحد كاری در حال حاضر در حال انجام همین پروژه می باشد و كارهای كه در حال اقدام به آن می باشد تكمیل همین ساختمان است كه این ساختمان در حال حاضر با پیش رفت فیزیكی حدودا 95% می باشد. كار های كه فعلا در دست اقدام می باشد جا گذاری شیشه های فریم لس و تكمیل اتاق های هوا ساز برای راه اندازی قطعی و سنگ كاری راه پله سلف سرویس می نسب تاسیسات الكتریكی می باشد.

4- برنامه های آینده واحد كاری :

این واحد كاری از آن جای كه معلوم است و گفت گو های وجود داشته به احتمال 90% برای احداث مدرسه ای در شهر ساری در تكاپو و انجام كار های اولیه آن می باشد.

 


از این که از سایت ما اقدام به دانلود فایل ” گزارش کارآموزی عمران گرگان ” نمودید تشکر می کنیم

هنگام دانلود فایل هایی که نیاز به پرداخت مبلغ دارند حتما ایمیل و شماره موبایل جهت پشتیبانی بهتر خریداران فایل وارد گردد.

فایل – گزارش کارآموزی عمران گرگان – با کلمات کلیدی زیر مشخص گردیده است:
كف سازی با سنگ;سنگ كاری نما;متره

جعبه دانلود

برای دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید
دریافت فایل


شما ممکن است این را هم بپسندید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *